pembuka bicara...

Hello Kitty Happy

Thursday 12 January 2012

saat terlafaz nanti....



salam cinta...
Hari ini bila usia mencecah ke angka 20 an..rata-rata semua berbicara mengenai cinta..dan aku masih seperti biasa..

“siapalah aku untuk mendamba cinta insani..sedang cinta aku pada illahi masih belum sempurna..”

Emm…insan  disekelilingku..bercanda mengenai “pakwe” dan “makwe”
Kata mereka dunia tak sempurna tanpa insan ini..seorang yang caring dan responsible..akan take care pasal kita.
.waaaa.
.umpama dunia ni ana yang punye saat dipuja..

Tapi…aku tertarik pada kisah uda dan dara ni..emm..no no no..aku tukar ye..
“muslimin” dan “muslimat” ni..haa..lagi manis seiring kisah mereka..aku kagumi kisah mereka…

Bermula di sem 1dan 2 muslimat ni sangat2x biasa bagi aku,gadis yang manis yang aku kenali....happy go lucky..kadang2 polos..sangat simple dengan tudung labuhnya naïf..
sering tersenyum sehingga kami selalu tegur..”asyik senyum je…”  muslimat ni macam biasa.tersenyum malu.

Kehidupan kampus kami sangat indah bersama sahabat2x yang membantu dan terkadang bertikam lidah..dan muslimat ni sering jadi rujukan..mungkin sikapnya yang emmm…sangat caring pasal sahabat..(kami akui..)

Sem 3 mula bertamu..kami diuji lagi hingga ada salah seorang dari kami menanngis kerana diuji ukhuwah persahabatan ini..gara2x mulut dan muslimat ini menjadi orang tengah…kami mula bersatu kembali..dia banyak berbicara mengenai peringatan pada kami...


Tanpa sedar..seorang muslimin sangat meminati muslimat ini..mungkin jujurnya dia dalam bersahabat tak Nampak hipokrit dalam dirinya…
emm..cantik ke muslimat..tak secantik miss world sangat simple tapi manisnya ada...
kurus persis model tak  selansing dia orang tak sekurus kobeng..biasa2x aje..(hehe)

Kami mula menjadi saksi kisah mereka..
Salah seorang dari kami berhubung dengan teman akrab si muslimin…

Terjadilah ceritera cinta kisah mereka…
muslimin meminati muslimat ini semenjak sem 2 lagi…kami tak pernah tengok sebarang reaksi yang”mencurigakan” diantara keduanya…
Yaa…tepat muslimat ini tidak sedar dirinya “diperhati” kami sangat teruja dengan kisah ini…

Sahabat akrab muslimin ini..telah simpan rahsia ni hampir 1 tahun(2 sem) kami mula berdoa agar kisah mereka ini direstui ILLAHI…

Khabarnya  muslimin ni pada sahabatnya..

“aku suka kat dia,kerana dia memang tak sama macam yang lain..aku harap dia pun macam tu..emm..aku dah bagitahu mak aku..dia berkenan sape saje pilihan aku..dia restu je..dan aku yakin dia memang baik…”

Sahabat baiknya itu mengiakan mengenai kebaikkan si muslimat tu..sungguh redha ibunya di dahulukan…memang dia ikhlas pada muslimat ini..

“ye..aku tahu nak cakap dengan dia pun aku segan..”

Muslimin menyampaikan hasrat hatinya,,

“tolong pesan kat dia jangan letak gambar  dalam fb..aku tak suka…aku tak mampu nak bercakap dengan dia aku harap kau sampaikan pesanan aku ni kat sahabt dia..”

Ya allah..kami di larang letak gambar dalam fb olehnya..tapi kini dia dinasihati agar  tidak berbuat demikian..sungguh bagi kami mereka memang baik..

Satu peristiwa yang kami suka jika ada diskusi soal jawab dengan lecture..muslimat bersuara sebentar kemudian muslimin juga akan bersuara..kami yang tahu kisah ini sangat seronok…
Muslimin ini benar2x menjaga adabnya..
Muslimat ini membataskan pergaulannya..


Kami tersenyum melihat kedua insan ini…

“sungguh cinta mereka ini..indah.aku sangat kagumi (muslimin) ni..dia tak nak berurusan dengan (muslimat) ni..semata2x nak menjaga..tunggulah final nanti..harap muslimat ni tekun menuntut ilmu..dan menjaga peribadinya..mereka sering berjumpa dalam kelas tapi seakan jauh je..hakikatnya mereka dekat.aku harap juga dapat jumpa cinta seperti ni...”

begitulah antara ayat mesej sahabat muslimin ni…

kami tersenyum lantas hati berdoa

“ ya ALLAH andai dia milikku,baik untuk agamaku,duniaku(muslimat&muslimin)..maka satukan rasa cinta ini bila tiba masanya..jangan KAU uji keduanya disaat mereka  tak mampu hadapi ujian MU ini..moga cinta ini mendapat redha disismu…”

p/s : kisah ini bukan untuk tujuan komersial sekadar berkongsi cara cinta yang sebenar...sabarlah hati jika benar jodoh mu…dipenghujung dunia pun akan bersatu…aamin..=)

(moga keduanya MEMANG tertulis  akan ada ikatan yang sah disisiMU ya rabb..)


.....bila saatnya tiba....


  

2 comments: