pembuka bicara...

Hello Kitty Happy

Wednesday 29 February 2012

sahabat sampai syurga...




Salam seindah langit illahi..

Emm…tema bicara aku kali ini masih lagi berkisar mengenai Sahabat..

Mindaku mencerna memori kisah persahabatan kami..hanya dengan teguran sapa semuanya bermula…

Aku mulakan dengan sahabat yang aku hormati dari segi perwatakannya yang banyak membina ku menjadi lebih kuat…seorang yang “happy go lucky” manis taktala tersenyum persis rani mukherjee…(hehe) dari utara singgah di bumi USIM demi mengejar cita-cita seperti ku…aku rindu teman ku ini… Norfatihah Ahmad
Seorang yang sering menuturkan kata taujihat disaat aku memerlukannya.. cukup hanya sekadar mesej peringatan darinya..aku pasti tersenyum ceria..=)

Seterusnya,sahabat yang aku kira..orang pertama yang menegurku setibanya di bumi nilai..saat ma dan abah mula melangkah kaki pulang di negeri serambi mekah setelah menghantarku,dalam keadaan jiwa yang mula dihimpit kesayuan dan kesedihan…Nor maidah orang terawal yang meghulurkan “tali persahabatan” dengan ku..sungguh perwatakannya meyenangkan aku..banyak ceritanya apabila mula berbicara..tapi sangat pemalu dengan berlainan “gender” persis ku..kami berkongsi persamaan yang hampir serupa..

Nah…sahabat yang aku kira “kerek je..sombongnya dia ni..” hehehe… diawal perkenalan terhenti persepsi itu apabila kami mula berkerjasama.. lawak je orangnya..ok je…aku tersenyum memikirkannya..sahabatku dari selatan ini.. syafikah
Orangnya suka berimaginasi persis ku..sifat kepimpinanya terserlah..aku mengaguminya yang berani bersuara..terbaik lah..!!

Haa…yang sorang ni..manja + ngada2x + jujur tahap 90% +baik hati = Noraizan aku tergelak sendirian memikirnya..sahabat yang berasal dari Pahang..orangnya sederhana tinggi..wajahnya ayu sokmo…hehe..kami suka menyakatnya kerana kaletahnya menghiburkan kami…

Emm..seterusnya, model dalam kumpulan kami..si gadis melayu..= Nur diyyah aku seronok mengenali sahabat ku yang satu ini..lembut bicaranya..banyak membantu taktala memerlu..perilakunya persis seorang kakak yang “caring” adiknya…aku suka bersamanya..anak bongsu perempuan yang sangat lembut hati.. that’s it about my caring frend in USIM hehe..

Beralih pada sahabat yang sorang ni geram aku pada pipinya..”temban “ tahap xL..hehe..jangan marah Siti sarah.. orangnya sangat manja..emm..tak2x..mudah terasa vs sensitive itulah karakternya..aku tersenyum memikir lawaknya yang kadang2x menimbulkan kelucuan di hati kami…berasal dari negeri yang sama dengan ku…

Tak lupa “si ulat buku” emm..Nor nabihah sahabat semenjak di bumi maahad lagi..aku kagumi kesungguhannya yang rajin + berusaha..kalau tidak masakan dia mendapat “dekan” sahabat yang berwajah lembut dengan senyuman yang manis..terkadang ayat motivasi yang lahir dari mulutnya memberiku ransangan untuk turut bersemangat mengejar ILMU..!! tq

That’s all about my frends…
Always teach me to be strong..!
To be more confident..
And the most important make my life more meaningful..

Terasa diri ini bertuah dikurniakan sahabat seperti kalian,TERIMA KASIH TUHAN…
Membantu saat buntu..
Mesra saat ceria…
Kerna kita….

SAHABAT SAMPAI SYURGA… ^_^








No comments:

Post a Comment